❥pengikut ❤

Khamis, 22 Mac 2012

Watak 1

Watak utama:





Shinichi Kudo (工藤 新一 Kudō Shin'ichi)
Suara Latar : Kappei Yamaguchi (Shinichi)

Merupakan detektif berusia 17 tahun yang kini menjadi seorang budak dengan bernama Conan Edogawa (江戸川 コナン Edogawa Konan). Tinggal di No. 22, Jalan Chiyo, Beika. Pada awal kisah ini, Shinichi merupakan detektif sekolah tinggi yang terkenal. Dia selalu menolong polis di Bandar Tokyo untuk menyelesaikan kes pembunuhan yang misteri. Akibat terminum sejenis racun, badannya mengecil sehingga bersaiz budak sekolah rendah.






Ran Mouri (毛利 蘭 Mouri Ran)
Suara Latar : Wakana Yamazaki

Ran merupakan sahabat baik Shinichi sejak kecil. Ran dan Shinichi tidak pernah berani mendedahkan perasaannya. Ran adalah anak seorang detektif, Kogoro Mouri, dan seorang peguam handal, Eri Kisaki. Sekarang Ran tinggal bersama ayahnya, Kogoro Mouri.






Conan Edogawa (江戸川 コナン Edogawa Konan)
Suara Latar : Minami Takayama

"Anak" versi dari Shinichi. Dia mengejar Pertubuhan Hitam untuk mengembalikan badan asalnya. Persembahan berikut perjalanannya dan kes-kes yang berbeza dia menemui di sepanjang jalan.







Kogoro Mouri (毛利 小五郎 Mōri Kogorō)

Kogoro ialah bapa Ran, detektif persendirian yang tidak mahir. Dia pernah mengahwini Kisaki Eri, peguam berjaya, dan kini tinggal berasingan kerana sering bertelingkah. Walaupun agak kurang bertanggungjawab, dia amat menjaga anak perempuannya. Dia berkemahiran dalam menembak, pakar seni mempertahankan diri Judo, kuat minum dan peminat setia penyanyi Okino Yoko.









































   

Tiada ulasan: