❥pengikut ❤

Khamis, 22 Mac 2012

watak 4

Anggota Polis :Tokyo Metropolitan Police District:




  • Juzo Megure


Nama Jepun : (目暮 十三 Megure Juuzou)
Pangkat : Inspektor
Dikenali sebagai Inspektor Juzo Megure (目暮 十三 警部 Megure Jūzō-keibu), ialah seorang pegawai polis veteran yang telah bekerja dengan Shinichi Kudo, Yusaku Kudo dan Kogoro Mouri. Dia sentiasa memakai topi untuk menyembunyikan parut lama yang mengingatkan kes khas daripada dua puluh tahun yang lalu, semasa mula-mula menjadi polis yang melibatkan isterinya, 'Megure Midori(目暮 みどり Megure Midori).



  • Wataru Takagi

Nama Jepun : (高木 渉 Takagi Wataru)
Pangkat : Sarjan
Adalah seorang pegawai yang bekerja dengan Megure dan mempunyai perasaan untuk bercinta dengan pegawai Miwako Sato. Walaupun dia mempunyai rupa gemuruh tidak berkesan, dia cepat untuk menilai keadaan dan mengambil tindakan segera dan tegas apabila perlu. Dia seolah-olah dapat bertahan semua jenis serangan oleh nasib tulen.



  • Miwako Sato

Nama Jepun : (佐藤 美和子 Satō Miwako)
Seorang yang sukar diminati, yang sangat menarik, bertenaga, dan seorang pegawai yang berdedikasi muda perempuan yang bekerja dengan Inspektor Megure. Sato adalah sangat popular dengan ahli-ahli lelaki jabatan polis, tetapi mengecewakan mereka, dia, walaupun secara ragu-ragu, mula untuk menaikan perasaan untuk bercinta dengan rakan sekerja beliau Wataru Takagi.


  • Ninzaburo Shiratori

Nama Jepun : (白鳥 任三郎 Shiratori Ninzaburō)
Merupakan satu lagi pegawai yang bekerja dengan Inspektor Megure dan mempunyai perasaan yang tak berbalas ke arah Miwako Sato. Beliau mendedahkan perasaan berasal dari seorang gadis muda di zaman kanak-kanak yang mempunyai semangat keadilan danseperti Sato. Selepas mesyuarat guru sekolah rendah Conan Edogawa, Sumiko Kobayashi (guru kelas Conan), Ninzaburo menyedari dia adalah gadis dari masa lalu dan membangunkan hubungan dengan dia. Akhirnya, dia telah meluangkan perasaan cinta dia kepada Sumiko Kobayashi.

  • Yumi Miyamoto
Seorang polis trafik dan kawan baik Sato. Dia sering menggalakkan perkembangan hubungan Sato dan Takagi.


  • Chiba 

Seorang pegawai polis yang bekerja dengan Inspektor Megure.




  • Matsumoto Kiyonaga (松本 清長 Matsumoto Kiyonaga) 
Pegawai atasan Inspektor Megure. Mukanya yang garang serta parut atas mata kirinya menyebabkannya kelihatan sukar untuk didampingi.






  • Inspektur Yuminaga
Ia adalah seorang inspektur kepolisian yang memiliki jabatan yang sejajar dengan Inspektur Shiratori. Ia pertama kali dikenalkan di manga episode 393 dan anime volume 325. Ia adalah Inspektur bagian kebakaran dan merupakan mantan atasan Kogoro Mouri.

  • Shintaro Chaki 
Ia adalah Polisi Divisi dua distrik Kota Tokyo. Ia juga muncul di Manga dan Anime Magic Kaito Saat Kid hendak mencuri Black star milik Shiro dan Tomoko Suzuki, ia bersama Ginzo Nakamori bekerja sama dan bertekad untuk menangkapnya. Namun, ia gagal. Ia cukup terpesona pada kecerdasan Conan karena Conan hampir menangkapKaito Kid yang menyamar menjadi Ran pada saat HUT ke-60 perusahaan Suzuki. Ia adalah polisi yang bersemangat dan pantang menyerah.



  • Naeko Miike
Ia adalah teman sejak kecil Opsir Chiba. Mereka berteman sejak SD dan mereka pernah bersama-sama bergabung dalam komite penyiaran sekolah. Ia pindah setelah musim panas kelas 6 SD. Sekarang, ia bekarja menjadi polisi lalu lintas bersama Yumi dan menjadi bawahannya.
 




 


Tiada ulasan: